Microsoft chce dokázat to, co se dosud podařilo jen asijským gigantům. Na lukrativním trhu chytrých telefonů se Microsoftu zatím příliš nedaří.
Systém Windows Phone byl po letech vegetace zrušen a jeho vlastní telefony z řady Surface Duo představují extrémní mezeru. Veškerá naděje v mobilní služby a aplikace. Prakticky všechny však mají své protějšky v ekosystémech Googlu a Applu a je těžké konkurovat programům, které uživatelé dostanou hned po vybalení z krabice. Proto prý Microsoft přemýšlí o něčem, co jeho konkurenti zatím nemají.
Microsoft sní o super aplikaci
Vedení Microsoftu má vážné plány na takzvané superaplikace. Takové programy jsou v Číně velmi populární, ale z nějakého důvodu se zatím nikomu nepodařilo vytvořit podobný nástroj na Západě. Nejpopulárnější superaplikací je čínský WeChat, který začínal jako jednoduchý online komunikátor, ale dnes je jeho funkčnost mnohem širší. Program slouží k mobilním platbám, vyřizování úředních záležitostí, placení účtů, udržování sociálních profilů, nahrávání souborů, objednávání taxíků, sledování videí, nákupu vstupenek, vyhledávání informací a mnoha dalším činnostem. WeChat je často označován jako „aplikace pro všechno“.
Vedení Microsoftu by údajně chtělo, aby jeho superaplikace zvýšila příjmy z online reklamy a popularitu vyhledávače Bing nebo messengeru Teams. Zdrojová služba uvádí, že o superaplikaci společnosti Microsoft zatím nebylo učiněno žádné konečné rozhodnutí. Zda se plány někdy vykrystalizují a program se dostane k uživatelům, se teprve uvidí. Kdo dřív přijde, ten dřív mele? Microsoft není jediný, kdo přemýšlí o super aplikaci
Elon Musk opakovaně vyjádřil svou fascinaci WeChatem. Miliardář oznámil, že pracuje na „aplikaci pro všechno“ a že její vývoj měl být urychlen díky nedávné akvizici Twitteru. Projekt se skrývá pod názvem X.
Buying Twitter is an accelerant to creating X, the everything app
— Elon Musk (@elonmusk) October 4, 2022
Nechybí ani zvěsti, že Google pracuje na vlastní super aplikaci. Vývoj takového nástroje v celosvětovém měřítku bude jistě obtížnější než v samotné Číně, a to z důvodu jazykové, kulturní a právní roztříštěnosti, jakož i místních preferencí uživatelů. Vyhlídka převrátit trh se smartphony naruby je však jistě lákavá, takže je jen otázkou času, kdy to někdo zkusí.