.

Nejúspornější soukromé tryskáče světa: Spotřeba „jako osobák“, komfort jako v hotelu

Líbí se vám toto téma?
Srdíčkem podpoříte tvorbu podobného obsahu.
Máte na to vlastní názor?
Dejte nám vědět, diskuze běží pod článkem.

Když se řekne „soukromý tryskáč“, většině z nás naskočí představa okázalého luxusu – šampaňské na palubě, křesla jako z business salónku a žádná fronta na odbavení. Jenže i tento svět se mění. Luxus už není jen o zlatých vodovodních bateriích. Teď se hledá rovnováha mezi pohodlím a odpovědností. A právě tam přicházejí ke slovu tryskáče, které spalují méně a doletí dál.

Vybrali jsme pět favoritů. Každý z nich patří do jiné kategorie – od obřího VIP kolosu až po elegantní kompaktní stroj. A všichni mají jedno společné: spotřebu paliva, za kterou by se nemuselo stydět ani moderní komerční letadlo.

Airbus ACJ319 Neo – Šetrný obr s duší hotelového apartmá

Airbus ACJ319 Neo je prostě kolos. Může být ve vzduchu klidně 15 hodin, urazit přes 12 000 kilometrů a přitom spálí jen něco málo přes 2 280 litrů za hodinu. Kabina má přes 90 m² a 19 pasažérů si tu může připadat jako doma – někteří i v posteli. A co víc? Motory jsou nové generace, tiché a úsporné. A když už máte v plánu trávit ve vzduchu půl dne, tak přesně toto chcete.

Gulfstream G550 – Maratonec s motory od Rolls-Royce

Gulfstream G550 není jen hezký stroj. Je to pracant, který bez zastávky spojí New York a Dubaj. Je rychlý, pohodlný, technologicky vyspělý – a přitom má spotřebu „jen“ 1 650 litrů za hodinu. A to je, vzhledem k jeho výkonu, parádní číslo. Uvnitř to vypadá jako v luxusním hotelu. Navíc vše řídíte přes supermoderní systém PlaneView. Ať letíte kamkoliv, víte, že jste v dobrých rukou.

Falcon 2000EX – Ticho, přesnost a francouzská krev

Příjemný, elegantní, výkonný. Takový je Falcon 2000EX. Jeho 1 075 litrů za hodinu zní skoro jako vtip, když si uvědomíte, že zvládne přes 8 000 kilometrů. Uvnitř vše krásně sladěné, technologie přehledná, kabina tichá. Francouzi prostě umí spojit design s výkonem. A toto je důkaz.

Gulfstream G150 – Blesk pro kratší vzdálenosti

G150 je stroj, který se neptá. Vzlétne i z kratší dráhy, letí až 870 km/h a přitom spotřebuje „jen“ 860 litrů za hodinu. Osm lidí tu má pohodlí, jako by letěli něčím větším. A technologie? Přesná, jednoduchá, efektivní. Na lety v rámci Evropy ideální. Malý rozměrem, velký možnostmi.

Learjet 70 – Tichý profík v kategorii střední váhy

Nejmenší z pětice, ale nejúspornější. Learjet 70 zvládne přes 3 700 kilometrů a přitom si vezme pouhých 749 litrů paliva za hodinu. Vypadá nenápadně, ale uvnitř je všechno, co potřebujete – od špičkové avioniky po pohodlné sedačky. Chcete rychle a úsporně přeletět Evropu? Toto je jasný kandidát.

Spotřeba už není vedlejší

Doby, kdy soukromé letouny znamenaly hlavně velkou spotřebu a malou ohleduplnost, jsou pryč. Skutečně. Dnešní technologie posunuly laťku tak vysoko, že to, co dříve působilo jako neslučitelné – tedy luxus a ekologická efektivita – dnes tvoří jeden celek.

Dálky nejsou problém. Krátké lety také ne. Ať už míříte přes oceán nebo jen na pracovní schůzku do jiné evropské metropole, existují stroje, které to zvládnou tiše, úsporně a s minimální uhlíkovou stopou. Přitom vám poskytnou pohodlí, jaké byste v běžném dopravním letadle hledali marně.

Moderní soukromé letectví se naučilo přemýšlet chytře. Nejen nad výkonem a rychlostí, ale i nad spotřebou, udržitelností a zodpovědností k okolí. A právě tato pětice letounů ukazuje směr. Cestu, kde pohodlí neznamená plýtvání a rychlost nemusí být na úkor přírody. Krásně to jde i jinak.

Zdroje:

Líbil se vám článek?
Srdíčkem podpoříte tvorbu podobného obsahu.
Máte na to vlastní názor?
Dejte nám vědět, diskuze běží pod článkem.

Jeden komentář

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

  1. Koho zajímá spotřeba? Palivo tvoří 3% nákladů 🙂
    Posádka, servis, kupní cena, amortizace, poplatky letiště….

    Dobrý den toto letadlo s náklady 2 miliony dolarů měsíčně má spotřebu o 10% než to s náklady milion dolarů 🙂 🙂