.

HF120: Motor, který „dal křídla“ HondaJetu a oživil staré tryskáče

Líbí se vám toto téma?
Srdíčkem podpoříte tvorbu podobného obsahu.
Máte na to vlastní názor?
Dejte nám vědět, diskuze běží pod článkem.

Honda je firma, která vyrábí všechno možné – od aut přes generátory až po motory na motorky. Když se k ní přidá gigant jako General Electric, který má v portfoliu mimo jiné i špičkové letecké motory, musí vzniknout něco zajímavého.

GE Honda Aero Systems je společnost, která už od roku 2004 dělá motory pro letecký trh. Jejich největší chloubou je motor HF120. Co o něm říct? Třeba to, že je malý, ale šikovný. Má tah 2 095 liber, což je ideální pro soukromé tryskáče, a mezi generálkami zvládne fungovat přes 5 000 hodin. K tomu je tichý, spolehlivý a efektivní – prostě motor hodný značky Honda.

Pokud jde o letadla, která HF120 pohání, je tu jeden jasný favorit: HondaJet. Tenhle byznysový tryskáč patří mezi legendy. Dosahuje rychlosti skoro 780 km/h a uletí přes 2 200 kilometrů. Díky motoru HF120 se stal oblíbeným mezi podnikateli, kteří chtějí rychlost a pohodlí. Ale co je zajímavé, HF120 není jen pro nové stroje.

Druhá šance pro starší stroje

V roce 2014 přišla GE Honda s nabídkou modernizace starších letadel. Například Cessna Citation může díky novým motorům HF120 získat druhý dech. Staré tryskáče tak dostávají šanci na delší a efektivnější život.

I když HF120 nenajdete na každém letišti, jeho spolehlivost a výkonnost mu zajišťují čestné místo v historii letectví. Ať už jde o ikonický HondaJet nebo renovaci starších letadel, tenhle motor ukazuje, že spojení Hondy a General Electric bylo trefou do černého.

Zdroje:

Líbil se vám článek?
Srdíčkem podpoříte tvorbu podobného obsahu.
Máte na to vlastní názor?
Dejte nám vědět, diskuze běží pod článkem.

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *